Anul 2023 a fost cel puțin interesant în materie de trenduri vestimentare, concentrându-se în egală măsură pe funcționalitate și expresivitate. De la combinațiile glamour și comode, la altele simple și elegante sau chiar inspirate din cultura urbană și sportivă, toate au căpătat o denumire specifică, bucurându-se de atenție și fiind integrate în ținutele de zi cu zi, inclusiv în momentul de față.
Pentru o perspectivă mai amplă, GLAMI, platformă europeană lider în descoperirea modei, a analizat căutările cheie ale utilizatorilor în platformă și a selectat trei direcții stilistice extrem de populare.
Descoperă din acest articol care a fost dinamica fashion în 2023 și cum ar putea influența preferințele românilor chiar și în prezent!
„Balletcore”, în lumina reflectoarelor
Fără doar și poate, moda inspirată de balet a avut parte de o revenire spectaculoasă în tendințe – iar pasionaților români de fashion nu le-a scăpat. Elementele din tulle și țesăturile fluide, care evocă grația specifică dansului clasic, alături de comodele cardigane, topuri peplum sau bandeau au cucerit inimile femeilor de toate vârstele din țara noastră – și nu numai.
Desigur, accesoriile precum panglicile sau fundele au completat perfect acest aspect delicat, însă nu au reprezentat punctul culminant al stilului. În schimb, atemporalii balerini au făcut-o, având parte de o creștere a căutărilor din partea vizitatorilor GLAMI de 45%. În plus, modelul Mary Jane, care oferă atât confort, cât și un aer sofisticat, a fost în prim plan, căutările specifice crescând cu 7%.
E timpul pentru „Quiet luxury”
Un alt concept care nu a putut trece neobservat a fost cel al luxului subtil. La ce se referă? La trendul „Quiet luxury”, concentrat pe simplitate și calitate.
Dacă în trecut opulența vestimentară era manifestată prin logo-uri mari, amplasate la vedere pe haine, acum situația a luat o turnură inversă. Piesele minimaliste, elegante și subtile sunt promovate în culori neutre, precum bej, alb, gri și negru.
Ca atare, româncele au optat pentru minunatele trenciuri, căutările acestei categorii crescând cu 144%.
Nu puteau lipsi nici clasicii mocasini, care au fost mai doriți într-un procent de 36%. Unde mai pui faptul că acest stil completează perfect curentul „corpcore” (moda de birou, cu o subtilă tușă de extravaganță)? În definitiv, nu trebuie să ai un job la birou pentru a purta pantaloni evazați, blazere supradimensionate și pantofi eleganți.
„Gorpcore”, pentru o notă practică
Judecând după faima recentă a articolelor sport, era imposibil să nu apară un trend inspirat din îmbrăcămintea pentru exterior. „Gorpcore”, așa cum a fost botezat, îmbină cu succes caracterul practic al echipamentelor pentru drumeție și garderoba de zi cu zi, devenind o direcție fashion globală.
Ce articole sunt esențiale? Jachete de tip windbreaker (+21% căutări pe GLAMI.ro), pantofii sport outdoor (+2%) și bocancii outdoor (categorie care a beneficiat de o creștere covârșitoare de 237% a căutărilor). Și pantalonii de training sunt o reală necesitate, constatându-se o creștere de 19% în cazul femeilor și de 53% în cel al bărbaților din România. Un brand reprezentativ, preferat de adepții acestui trend, este Salomon, care a avut o creștere a căutărilor de 20% în ultimele luni.
Și totuși, indiferent de curentele vestimentare actuale, nu uita că cel mai important este ca tu să te simți bine în hainele pe care le porți. Echipa GLAMI te încurajează să-ți creezi propriul stil și să te bucuri de el în fiecare zi!